معاون دبیرکل خانه کارگر، مقصران حادثه معدن طبس را معرفی کرد تشدید نظارت بر بکارگیری اتباع غیر مجاز در شعاع ۳ کیلومتری حرم مطهر رضوی دلیل افزایش قیمت طلا چیست؟ (۵ مهر ۱۴۰۳) سامانه خودنویس افزایش نرخ اجاره از سوی مالکان را کنترل می کند نرخ طلاو سکه در بازار امروز مشهد (۵ مهر ۱۴۰۳) | هر گرم طلا به مرز ۴ میلیون تومان رسید صنعت فرش از تحریم‌های داخلی بیشتر از تحریم‌های خارجی لطمه دیده است تشکیل پرونده تعزیری برای ۱۷۵ آرایشگاه زنانه، از ابتدای سال ۱۴۰۳ در مشهد بررسی قیمت موبایل در مشهد (۵ مهر ۱۴۰۳) | آشنایی با گوشی ۲۸۶ میلیونی هوآوی افزایش ۵۰ درصدی سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال ۱۴۰۳ جواد اوجی قائم مقام سازمان انرژی اتمی شد ۴۰ همت، میزان خسارت واردشده به بخش کشاورزی خراسان رضوی در سال زراعی اخیر است هشدار اتحادیه طلا و جواهر: مردم در فضای مجازی طلا و سکه نخرند افزایش قیمت مرغ در مشهد و خراسان رضوی مقطعی و موقت است بیش از چهار هزار تن کلزا در خراسان رضوی خرید تضمینی شد بررسی قیمت خودرو‌های خارجی (۵ مهر ۱۴۰۳) | پیکاپ فوتون ۶۲ میلیون تومان ارزان شد افزایش نرخ حق‌العمل‌کاری جایگاه‌داران بنزین بعد از گذشت شش ماه هنوز اتفاق نیفتاده | هنوز بنزین سوپر به مشهد نرسیده است رصد قیمت در بازار خودرو‌های داخلی (۵ مهر ۱۴۰۳) | افزایش ۹ میلیونی تارا قیمت‌ها در بازار دلار و طلا کمی ارزان شد (۵ مهر ۱۴۰۳) + جدول قیمت خودکفایی در تولید موز از خروج ۶۰۰ میلیون یورو از کشور، جلوگیری می‌کند توضیحات مپنا در خصوص چرایی تعویق پرداخت سود مرحله سوم سهام عدالت (۵ مهر ۱۴۰۳) پیش‌بینی روند صعودی اقتصاد جهان قیمت بلیت پرواز تهران - مشهد برای امروز (۵ مهر ۱۴۰۳) آیا می‌توان از طلافروشی‌ها طلای قسطی خرید؟ خرما در مشهد چند؟ (۵ مهر ۱۴۰۳) فروش قسطی خودروهای وارداتی روند کاهشی تولید قطعه خودرو از ابتدای ۱۴۰۳ | قطعه‌سازان خراسانی در بن‌بست نقدینگی
سرخط خبرها

هزینه زندگی فقرا در ایران +جدول

  • کد خبر: ۳۶۶۴۵
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
هزینه زندگی فقرا در ایران +جدول
هزینه زندگی فقیرترین قشر جامعه در ماه گذشته در قیاس با ماه مشابه سال قبل، بیش از ۲۴ درصد افزایش یافت.
به گزارش شهرآرانیوز، مرکز آمار ایران تورم مصرف‌کننده به تفکیک دهک‌های هزینه‌ای در تیر ۹۹ را اعلام کرد. بر این اساس کمترین تورم ماهانه در تیر ماه در دهک‌های میانی یعنی دهک‌های چهارم تا هشتم لمس شد.

بالاترین تورم نیز در دهک اول و دهم رخ داد که معادل ۷.۲ درصد بود. در دهک اول، خوراکی‌ها و اجاره مسکن بیشترین نقش را بر تورم داشته‌اند. جالب اینکه این عوامل در تورم بالای دهک ثروتمند نیز بازیگر اصلی بوده‌اند. البته در دهک دهم، حمل و نقل نیز سهم پررنگی داشته است.  


بر اساس این داده‌ها و آمار وزارت کار می‌توان هزینه ۳ دهک غیربرخوردار در تیر سال جاری را با توجه به تورم هر دهک محاسبه کرد که در جدول زیر گزارش شده است. البته این محاسبه با این فرض است که سبد مصرف دهک‌ها در قیاس با سال گذشته تغییر محسوسی نکرده باشد.

 

دهک هزینه خانوار در تیر 99
اول 1,018,684
دوم 1,853,065
سوم 2,308,463
منبع: اقتصاد نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->